Türkiye'deki Mobil Bankacılık Uygulama Kullanımı %31 Arttı! - FOG Kurumsal Hizmetler | Blog
+90 212 438 68 90 Koza Plaza A26 Tekstilkent / İstanbul

Türkiye’deki Mobil Bankacılık Uygulama Kullanımı %31 Arttı!

Türkiye’deki Mobil Bankacılık Uygulama Kullanımı %31 Arttı!

Küresel uygulama pazarlaması platformu Adjust ve uygulama istatistikleri sağlayıcısı Apptopia, Mobil Finans Raporu 2020’yi yayınladı. Bankacılık, ödeme ve yatırım uygulamalarının küresel bir değerlendirmesini sunan rapor, zaten güçlü bir büyüme içinde olan finansal teknoloji uygulamalarının COVID-19’un etkisiyle 2020’de daha da hızlı büyüdüğünü gösteriyor. 2019’un ilk yarısı ile 2020’nin ilk yarısı karşılaştırıldığında, çalışmaya dahil edilen ülkelerin Adjust ve Apptopia verileri şunları gösteriyor:

  • Kullanıcıların doğrudan telefonlarından hisse senedi alıp satmalarını sağlayan yatırım uygulamalarının kullanımı hızla artıyor. Bu uygulamaların günlük oturumları Ocak-Haziran 2020 arasında ortalama yüzde 88 arttı. Acorns, Gatsby ve Stash gibi yatırım platformlarının uygulamaları, yatırım yapmayı kolaylaştırarak kitleler için daha erişilebilir kılıyor. Yatırım uygulamaları küresel olarak, Adjust’ın 2020’de takip ettiği sektörler içerisinde casual ve hyper-casual oyunları geride bırakarak en yüksek ikinci büyüme oranına sahip oldu.
  • Ödeme uygulamalarının oturum sayısı, çalışmadaki ülkeler arasında ortalama yüzde 49 arttı.  En çarpıcı büyüme oranlarının görüldüğü ülkeler, Japonya (yüzde 75), Almanya (yüzde 45), Türkiye (yüzde 39), ABD (yüzde 33) ve İngiltere (yüzde 29) oldu. Kullanıcılar işlemlerini sosyal mesafe kurallarına uyarak yapmak için telefonlarını gittikçe daha çok kullanıyorlar.

Türkiye’de mobil bankacılık ve uygulamaları kullanımı yüzde 31 arttı.

  • Bankacılık ve ödeme uygulamalarının oturumları, çalışmaya dahil olan ülkelerde yüzde 26 arttığı gözlemleniyor. Tüm ülkelerdeki oturumlar yükselirken, Japonya (yüzde 42), Almanya (yüzde 40), Türkiye (yüzde 31) ve ABD’nin (yüzde 27) yüksek büyüme oranları göze çarpıyor.
  • Süper-uygulamalar, mobildeki en yüksek trend olmaya devam ediyor. WeChat ve KakaoTalk gibi süper app’ler Asya’dan çıkmış olmalarına rağmen, bu trend diğer bölgelerde de tutmaya başladı; örneğin Revolut, “süper-uygulama” stratejisiyle dikkat çeken markalardan.

“Pandeminin bankacılık üzerindeki etkisi ve mobil dijital hizmetlerin artması hafife alınmamalıdır,” diyor Adjust’ın kurucu ortağı ve CTO’su Paul H. Müller. “Bankacılık sektörü birkaç yıldır dijital yeniliklere adapte olsa da, COVID-19 bu değişimi hızlandırıyor ve banka hesabı olmayan ya da banka erişimi sınırlı olan dünya çapında milyonlarca insana bankacılık hizmetlerinin kapısını açıyor.”

Bankacılık uygulamaları, en güçlü büyüme oranlarını Türkiye, Ukrayna ve Brezilya gibi ülkelerde gösteriyor.

Japonya, analiz edilen ülkeler arasında bankacılık uygulaması indirmelerinde başı çekiyor, ancak bu biraz da uç bir bulgu. Apptopia’nın verilerine göre, diğer gelişmiş ekonomiler son 12 ayda kurulum sayılarında düşüş görüyorlar.

“Genel ekonomik trendler, gelişmiş ekonomilerde bankacılık uygulamalarını zor günlerin beklediğini gösterse de, gelişmekte olan ülkelerde uluslararası finans uygulamalarının önemli büyüme fırsatları var,” diyor Apptopia’nın Analitik ve Bilgi VP’si Adam Blacker“Bankacılık uygulamaları, en güçlü büyüme oranlarını Türkiye, Ukrayna ve Brezilya gibi ülkelerde gösteriyor.”

Kullanıcılar uygulamalarda daha çok zaman geçiriyorlar

2020’de finans uygulamalarının sadece oturum ve kurulumları artmakla kalmadı, aynı zamanda kullanıcıların uygulama içinde geçirdiği süre de arttı. 2019’un ilk yarısında kullanıcıların bankacılık ve ödeme uygulamalarındaki oturum süresi ortalama 7.7 dakika iken, 2020’de bu süre yüzde 8.9 artarak 8.35 dakikaya çıktı.

Adjust’ın verileri, finansal teknoloji uygulamalarında geçirilen süredeki en önemli artışın 2020’nin ikinci yarısındaki küresel pandemi önlemleri sırasında meydana geldiğini doğruluyor. Analiz edilen ülkeler arasında Arjantin, uygulama içinde geçirilen süre açısından yüzde 72 ile en yüksek yıllık büyüme kaydeden ülke oldu. Arjantin’i yüzde 62 ile Ukrayna ve ortalama yüzde 50 ile Rusya ve Brezilya takip etti. Japonya ise yüzde 21’lik bir artış kaydetti.

Kullanıcı kazanımı maliyetleri düşük ve bağlılık fırsatları yüksek

COVID-19 kaynaklı ekonomik ve sosyal değişimler ile birlikte, bankacılık ve ödeme uygulamalarının kullanıcı kazanımı maliyetleri hızla düştü. Şubat’tan beri düşen Kurulum Başına Efektif Maliyetler (eCPI), Mayıs’ta yüzde 77 azaldı ve bankacılık uygulamalarının yeni kullanıcı edinme maliyetleri, hala 2020’nin başlarındaki maliyetinin çok altında.

Kaynak: https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/mobil-fintech-uygulamalari-hizla-buyuyor/

WordPress Theme built by Shufflehound. © 2018 FOG Kurumsal Hizmetler A.Ş. - Tüm Hakları Saklıdır.
DMCA.com Protection Status
× Whatsapp İletişim
Formu Doldurun Sizi Arayalım