E-Posta Pazarlama - FOG Kurumsal Hizmetler | Blog
+90 212 438 68 90 Koza Plaza A26 Tekstilkent / İstanbul

E-Posta Pazarlama

E-Posta Pazarlama

E-Posta Pazarlama Nedir?

E-posta pazarlamadan önce e-postanın ne olduğuyla ilgili kısa bir bilgilendirme yapalım. E-posta geleneksel posta sisteminin dijital dünyaya entegre edilmesiyle milyonlarca kişiye ulaşılabilmeyi sağlayan bir iletişim aracıdır. E-posta günümüzde etkili bir pazarlama aracı olarak kullanılabilmektedir. E-posta pazarlama firmaların, kuruluşların ya da web sitesi yöneticilerinin hedeflemiş oldukları kitleye doğrudan ulaşabilmesini sağlayan, özel tasarım ve görsellerle oluşturulmuş bir reklam stratejisidir.

E-posta pazarlama ile potansiyel müşteri kitlenize en uygun kitleri oluşturabilir her kitleye özgün tasarımlar ve kilit cümleler kullanarak tanıtımlarınızı yapabilirsiniz. Eposta pazarlama çalışmasının en önemli kavramlarından birisi call-to-action yani eylem çağrısı kavramıdır. Potansiyel hedef kitlenize başarılı bir e-posta pazarlama çalışması yapmak istiyorsanız call-to-action kavramını efektif olarak kullanmanız gerekiyor.

E-posta pazarlama tekniğini kullanan firmalar mevcut müşterileriyle arasındaki sadakat ilişkisini daha da sağlamlaştırabilmekte ve müşterilerinin firmalarına duygusal ve dijital anlamda bağlanmasını sağlayabilmektedir. Bu sayede firma ya da kuruluşun hizmet ve ürünlerinin daha düzenli bir şekilde satın alınması sağlanmaktadır. Ayrıca bu teknik potansiyel ve tabiri caizse uyuyan müşteri kitlesini de uyandırarak harekete geçirtebiliyor.

E-posta Pazarlama Neden Önemli?

Günümüzde hedef kitleye ulaşmak için bir çok dijital pazarlama stratejileri yer almaktadır. eposta pazarlama ise dijital pazarlama stratejilerinin en önemlilerinden birisi olarak ön plana çıkıyor. Her ne kadar mail sağlayıcıları reklam içerikli e-postaları engellemeye çalışıyor ya da daha az sıklıkla göstermeye çalışıyor olsa da başarılı bir mail çalışması sonucunda maillerin görüntülenme sayısını büyük oranda arttırılabilmektedir. TÜİK’in verilerine göre e-posta kullanımı %55’lik bir orana sahiptir. Düşük maliyetli ve yüksek geri dönüşüm oranı olması nedeniyle dijital pazarlama trendlerinin en önemlilerinden biri olarak gösterilebilmektedir.

Doğru E-Posta Pazarlama Stratejisi Nasıl Olmalıdır?

E-posta pazarlamada ilk dikkat edilmesi gereken nokta hedef kitlenin uygun bir şekilde oluşturulmasıdır. Hedef kitle oluşturulurken Big Data adı verilen geniş e-posta verileri satın alabilirsiniz ya da kendi hedef kitlenizi oluşturabilirsiniz. Ancak dijital dünyada yer alan birçok e-posta kitle verileri geçersiz ve eksik olabiliyor. Bu nedenle hedef kitle seçimini manuel olarak yaparak e-posta açılma oranını da arttırabilirsiniz.

E-posta Pazarlamanın Avantajları

  • E-posta pazarlama diğer dijital ve geleneksel pazarlama türlerine göre daha az maliyetlidir.
  • E-posta pazarlama detaylı olarak raporlanabilir, kişiselleştirilebilir ve optimize edilebilir.
  • E-posta pazarlama kaliteli görsellerin kullanımı sayesinde firma ve kuruluşa kurumsal bir imaj kazandırır.
  • E-posta pazarlama ile daha fazla kişiye daha kısa sürede ulaşılabilir.
  • E-posta pazarlama ile kendi bülteninizi oluşturabilirsiniz.

E-posta Pazarlama Stratejinizi Hızlandıran Püf Noktalar

  • Yaş, cinsiyet, eğitim, ilgi alanları ve coğrafi konumları göz önünde bulundurarak hedef kitle analizi yapılmalı.
  • Hedef kitlesine uygun denemeler yapılmalı.
  • Tasarım genişliği 650 px’den büyük olmamalı.
  • Az renk kullanmalı ve mobil uyumlu olmalı.
  • Call-to-action, harekete geçirici butonu olmalı.
  • Verileri analiz etmeli ve bir sonraki mail gönderiminde göz önünde bulunudurulmalı

E-posta Yönetimi

Şirketlerin ve kuruluşların dijital süreçlerini başarıyla yönetmeleri için eposta pazarlama yönetimi ile ilgilenen uzman kişiler çalıştırmalı ya da bu konuda profesyonel bir destek almalılar. E-posta pazarlama verileri kurumun tüm pazarlama ve satış ekipleriyle paylaşılarak satış, pazarlama istatistikleri belirlenmelidir.

Dijital İletişim ve Pazarlama Danışmanlığı yönetimi kapsamında FOG Kurumsal Hizmetler olarak e-posta yönetimi hizmeti vermekteyiz. Şirketinize ve sektörünüze özel hedef kitleler oluşturularak belirtilen sıklıklarla hedef kitlenize en uygun mail gönderimini yapıyor ve talep edilen periyotlarda raporlamasını sağlıyoruz. E-posta pazarlama konusundaki operasyonel ihtiyaçlarınıza yönelik etkili ve etkin çözümler için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Dijital İletişim ve Pazarlama Yönetimi

  •  Sosyal Medya Hesaplarının Yönetimi
  •  Web Sitesi İçerik Yönetimi
  •  E-Ticaret Yönetimi
  •  E-Mail Pazarlama Yönetimi
  •  Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
  •  Arama Motoru Pazarlama (SEM)
  •  Viral Pazarlama
  •  Influence Marketing (Fenomen Pazarlama)
  •  Online PR Yönetimi

FOG Kurumsal Hizmetler

bilgi@fog.com.tr

0212 438 6890
DMCA.com Protection Status

WordPress Theme built by Shufflehound. © 2018 FOG Kurumsal Hizmetler A.Ş. - Tüm Hakları Saklıdır.
DMCA.com Protection Status
× Whatsapp İletişim
Formu Doldurun Sizi Arayalım