Dijital Pazarlama Yatırımları Artıyor
Hootsuite, We Are Social Dijital Pazarlama 2020 raporuna göre, Türkiye’de 62.07 milyon aktif internet kullanıcısı bulunuyor. Veriler, nüfusunun yüzde 75’i internet kullanıcısı olan Türkiye’deki işletmelerin, rekabette var olabilmek için dijital pazarlamaya yatırım yapmalarının önemini gösteriyor…
Nüfusun büyük bir bölümünün aktif internet kullanıcısı olduğu Türkiye’de faaliyet gösteren işletmeler, dijital pazarlamaya yaptıkları yatırımları artırıyorlar. Statista tarafından açıklanan veriler, dünyada dijital reklam harcamalarının hızla arttığını, yıl sonuna kadar bu harcamaların 384 milyar doları aşacağına işaret ediyor. Statista tarafından açıklanan verilere göre, 2021’de pazar hacminin 435 milyar dolara çıkması öngörülüyor.
Vakit harcamada 7. sıradayız
Türkiye, We Are Social verilerine göre, dünyada internet erişiminde 31. sırada yer almaktadır. İnternette geçirilen vakit sıralamasında ise 7. sıraya yükseliyor. Türkiye, mobil internet kullanımında ise 58 milyonun üzerinde kullanıcı ile günde ortalama 4 saat mobil internet kullanıyor. Türkiye nüfusunun yüzde 94’ü mobil cihazlardan internet kullanıyor.
Günde 7,5 saat internetteyiz
We Are Social 2020 verilerine göre internet kullanımı nüfusun yüzde 75’ine karşılık gelirken, 54 milyon kişi aktif olarak sosyal medyayı kullanıyor. Ülkemizde kullanıcı bazında günde ortalama 7,5 saat internete bağlı kalıyor. Bu durum, markaları arama motorlarında üst sıralarda çıkmak ve kolay bulunmak için reklam vermeye ve sosyal medyada aktif olmaya yöneltiyor. Türkiye gibi tüketicilerin dijital ortamı sık kullandığı bir ülkede dijital mecralar büyük ve önemli bir pazar haline geliyor. KOBİ’ler başta olmak üzere birçok işletme, dijital pazarlamada doğru stratejiyi belirleme ve etkili adımlar atma konusunda çaba gösteriyor.
Tüketiciye dijitalde ulaşamayan işletmelerin geleceği yok
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre yaş ortalamasının 30 olduğu Türkiye’de, yaş grubuna paralel olarak sosyal medya kullanımının yoğun olduğuna değinen EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, Avrupa’da sosyal medya kullanım oranına bakıldığında Türkiye’nin ilk sıralarda yer aldığını kaydediyor. KOBİ’lerin dijital pazarlama sayesinde sektör fark etmeksizin potansiyelini artıracağının da altını çizen Bülbül, “Küresel ve yerel tüm veriler dijital pazarlama yapmayan şirketlerin rekabette geride kaldıklarını, pazar paylarını kaybettiklerini gösteriyor” dedi.
Kaynak: Marketing Türkiye
Fog Kurumsal Hizmetler İstanbul Esenler Dijital Pazarlama ve Reklam – Armut