+90 212 438 68 90 Koza Plaza A26 Tekstilkent / İstanbul

5 Dijital Pazarlama Trendine Hakim Olun

5 Dijital Pazarlama Trendine Hakim Olun

Dijital dönüşümün her geçen gün kurumsal firmalarla yolunun kesişmesiyle birlikte pazarlama alanındaki etkisi de giderek artıyor. 2019 yılı içerisinde dijital dönüşümün pazarlamanın ekosistemine daha da yoğun bir şekilde entegre olduğunu görmekteyiz. Related Digital Group yapmış olduğu araştırmaya göre 2018 yılına damgasını vuran 5 dijital pazarlama trendini açıkladı.

2018 yılında yükselişe geçen ve etkisini arttıran pazarlama trendleri listesinde kişiselleştirme ve teknoloji konuları ön plana çıkmaktadır.

Related Digital Group’un araştırmasına göre 2018 yılında yükselişe geçen pazarlama teknikleri;

1- Kişiye Özel Pazarlama

Müşterilerin beklentilerindeki inanılmaz artış, iletişim teknolojileri ve buna ek olarak dijital iletişim teknikleri ile birlikte daha da fazla öneme sahip oluyor. Bu nedenle artık toplumdaki bireyler için genele özgü ürünlerle karşılarına çıkmak yerine kişiye özel teklifler onlar için daha da etkili olabiliyor. Toplu mesaj ve toplu mail sistemlerini geride bıraktığımız 2019 yılı içerisinde artık kişiye özgü iletişim teknikleri kullanılmaktadır. Bu teknikler 2018 yılında daha da gelişerek etkili bir hal alacağı öngörülüyor.

Kişiye özgü pazarlama teknikleri denildiği zaman dijital yazılım ve analitik çözümler devreye giriyor. Bu konuda web, mobil ve e-posta kanallarından iletişime geçilecek olan müşterinin tüm özellikleri analiz edilerek davranışları ve ilgi alanları tespit edilerek uygun bir teklif sunuluyor. Related Marketing olarak adlandırılan bu sistem kullanıcıların davranışlarını izleyerek ona en uygun ürün tavsiyeleri sunuyor ve satın alma başarısını yüksek oranda arttırıyor.

2- Çok Kanallı (Omni-Channel) Pazarlama

Günümüzde kullanıcılar ve tüketiciler akıllı telefonlara düşen e-posta ya da bildirimleri görmelerinin ardından, aldıkları bildirimleri teyit etme ihtiyacı duyabiliyor. Bu nedenle bildirimde gelen ilan ile ilgili firma ya da kuruluşun önce sosyal medya hesaplarını ardından ise internette bulunan platformlarını kontrol ederek ürün ve hizmetler hakkında kararını verebiliyor. Bu tarz kullanıcıların sayısı sosyal medya ve web teknolojilerinin gelişmesiyle yüksek oranda artış gösteriyor. Böyle bir müşteri profiliyle karşılaşan markaların en etkili iletişim yolu ise müşteriyle çok kanallı iletişim yolunu kurmasıdır. Related Marketing sistemleri müşterilerin ilgisini çekecek güncel içerikleri farklı kanallar ya da cihazlar kullanarak müşteriye ulaştırmayı hedefliyor. Bu şekilde müşterinin güvenini de kazanıyor.

Farklı kanallar üzerinden müşteriyi etkileyen bu yöntem ile bilgiler tek bir platformda toplanarak e-posta, mobil ve sosyal medya aracılığı ile kullanıcıya sunuluyor. Bu şekilde kullanıcı ürünün ve hizmetin güvenirliliğine de daha fazla ikna olmuş oluyor. Bu yöntemlerden birisi de yeniden pazarlama olarak ifade edilen Re-Marketing sistemidir. Bu sistemde kullanıcı incelemiş olduğu herhangi bir ürünü girdiği sosyal medya hesaplarında, e-posta adresinde ve gezindiği web sitelerde tekrar tekrar görebiliyor ve ürünün onun için ideal olduğuna karar verebiliyor.

3- Mobile Öncelik Veren İletişim

Küresel dünyada müşterilerin alışkanlıkları da pazarlama stratejilerine de ilham oluyor. Statista’nın yaptığı araştırmaya göre 2018 yılında dünya genelindeki internet trafiğinin %52,64’ü mobil cihazlar üzerinden gerçekleştiği ifade ediliyor. Üstelik mobilden internet kullanan kullanıcıların %21’i sosyal medyada vakit geçiriyor. Bu tür istatistikler ise dijital pazarlamayı aktif olarak kullanmak isteyen firmalara ilham oluyor. Mobile temas etmeyen firmalar 2018 yılında dijitalde müşteriye ulaşmada çok zorluk yaşadı. FOG Kurumsal Hizmetler firması tüm cihazları, platformları ve pazar alanlarını hedefleyen mobil odaklı dijital pazarlama çözümlerini sizlere sunuyor. Mobil cihazlar ve kullanıcıların mobil cihazlar üzerinden yaptıkları davranışlar göz önünde bulundurularak ortaya çıkarılan kampanyalar ile gerçek hedef kitlenize daha da kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz. Ürününüzü tercih eden kullanıcıların mobil alışkanlıklarını da analiz ederek daha uygun mecralar tercih edilip onlarla anlık etkileşimi sağlayabilirsiniz. Bu konuda sizlere “FOG Kurumsal Hizmetler Dijital Pazarlama Yönetimi” kapsamında hedef odaklı doğru zamanda etkili çözümler sunulabilmektedir.

4- Influencer Pazarlama

Diğer bir adıyla sosyal medya fenomen pazarlama olan Influencer Pazarlama, müşterilerin kişisel bir deneyimden beklentilerinin sonuçlarını alabildiği önemli bir pazarlama çeşididir. Sosyal medya ve fenomen dünyasının daha da yoğun ve yaygın bir hale gelmesiyle bu tarz bir pazarlama çeşidi ortaya çıktı. Hedeflenen kitleye ulaşmak isteyen markalar influencer marketing sayesinde daha özgün bir kanal aracılığıyla başarılı bir pazarlama stratejisi elde etmeye başladı. Bu tür pazarlama çeşidini aktif olarak kullanabilmek için çok ciddi bir marka stratejisi ve kapsamlı hedef kitle analizine ihtiyaç duymaktadır. FOG Kurumsal Hizmetler, influencer marketing stratejileri konusunda profesyonel destek alabileceğiniz önemli stratejiler kuran bir ekibe sahiptir. Markalara ait ürünleri müşterilerinize daha uygun bir pazarlama stratejisi belirleyerek hedef kitlenizin ürünleriniz hakkında daha akılda kalıcı ve daha etkileyici fikirler elde etmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca detaylı analiz yöntemleri sayesinde müşterilerinizin pazarlama stratejinize ne gibi tepkiler verdiğini de rahatlıkla ölçebilirsiniz.

5- Pazarlama Otomasyonu

Hedef kitlenin ve kişiselleştirme ağlarının genişlemesiyle birlikte her müşteri için atılan pazarlama adımlarını yürütebilmek gün geçtikçe daha da zor bir hale geliyor. Yapay zekâ ve otomasyon teknolojilerinin gelişmesi ile markaların pazarlama stratejilerinin daha verimli olması sağlanabiliyor. 2019 yılının güçlü pazarlama stratejilerinden birisi olan pazarlama otomasyonu müşterilere kişiselleştirilmiş bir deneyim sunarak onların daha fazla ilgisini çekecek ürünleri görebilmesi sağlanıyor. Bu konuda kullanıma hazır pazarlama otomasyon sistemleri yapay zekânın teknolojik becerilerini kullanarak doğru müşteriye doğru ürünün gösterilmesi için gerekli tüm sistemi kurabiliyor. Buna örnek olarak yine yeniden pazarlama sistemini verebiliriz. Müşteri web sitesinde bir ürünü incelemesinin ardından yalnızca sepete atıp sayfadan ayrılıyor. Bunun devamında ise otomasyon sistemi müşteriye sepete attığı ürünü unutma ihtimalini göz önünde bulundurarak girdiği web sitelerde, sosyal medya hesaplarında ve e-posta aracılığıyla o ürünü hatırlatıyor ve ürünün satın alınma yüzdesini arttırabiliyor. Ayrıca müşteriden gelen geri bildirimler nezdinde ona özel indirim kuponları sunarak satışlara ve müşteri sadakatine katkı sağlıyor.

2018’de Dijital Pazarlama Beklentileri

Dijital dönüşümün hızla ilerlediği 2018 yılının ardından 2019’de daha fazla dijital bir dünya bizi bekliyor. Geleneksel pazarlama yöntemlerini tercih eden birçok firma 2019 itibariyle çok kanallı bir yapıya geçmeyi planlayarak dijital dönüşüme katkı sağlayacak. Bu da dijital rekabetin artmasında pozitif bir yönde katkı sağlayacak gibi görünüyor. Bu ortamda öne çıkmak isteyen marka ve kurumların dijital pazarlama stratejilerini aktif olarak kullanmaya ihtiyaçları var. Dijital pazarlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olmayan ya da yeterli olmadığını düşünen firmalar ise bu konuda profesyonel bir destek alarak 2018 yılında kızışan rekabet ortamında kendilerini daha da ön plana çıkartabilecek. Dijital pazarlama yönetimini firma içinde yapmanın çok daha maliyetli olduğu düşünüldüğünde ise bu konuyu dış kaynak kullanarak çözüme kavuşturmak birçok marka için olumlu bir seçim olacaktır.

FOG Kurumsal Hizmetler Dijital Pazarlama Yönetimi

Formu Doldurun Sizi Arayalım

FOG Kurumsal Hizmetler firması olarak “Dijital Farkındalık Yaratın” sloganıyla firmanızın ve markanızın dijital alandaki tüm ihtiyaçlarına etkin ve etkili çözümler üretebilmekteyiz. Bu kapsamda yer alan hizmetlerimiz;

  • Sosyal Medya Hesaplarının Yönetimi
  • Web Sitesi İçerik Yönetimi
  • E-Ticaret Yönetimi
  • E-Mail Pazarlama Yönetimi
  • Arama Motoru Optimizasyonu
  • Viral Pazarlama
  • Influence Marketing (Fenomen Pazarlama)
  • Online PR Yönetimi

Tüm Dijital Pazarlama Yönetimi hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için bize ulaşabilirsiniz.

FOG Kurumsal Hizmetler A.Ş.

bilgi@fog.com.tr

0212 438 6890

WordPress Theme built by Shufflehound. © 2018 FOG Kurumsal Hizmetler A.Ş. - Tüm Hakları Saklıdır.
DMCA.com Protection Status